top of page

הכנה למוכר המתחיל באטסי

(ו… לא מזיק גם למוכר הותיק להיזכר ;))


לאורך השנים, אנחנו מקבלים המון פניות מאמנים ויוצרים שרוצים להתחיל למכור באטסי ולא יודעים מאיפה להתחיל. אז הנה סדר העבודה הנכון למתחילים לדעתינו:



דבר ראשון שעושים כשרוצים להיכנס לאטסי - זה להכיר את הפלטפורמה. אנחנו מקבלים המון פניות בסגנון של ״האם יש מאמרים על ניתוח השוק האמריקאי?״

אבל… השוק האמריקאי ענק, מגוון ומתחלק לפי הפלטפורמות. הקונים באטסי הם לא אותם קונים באמאזון, הם לא אותם קונים בוולמארט והם לא אותם קונים מבוטיקים פרטיים. הרגלי הקניה שונים, הציפיה לגבי היצע ומחירים שונה, הצורך בהגנה שנותנת הפלטפורמה שונה.

אז קודם כל, שכחו מכל השאר וכנסו לשוטט באטסי עצמה. חפשו מוצרים דומים לשלכם והיכנסו לחנויות הרלוונטיות, בידקו כמה ואיזה מוצרים הן מציעות, איך המוצרים מחולקים למחלקות, כמה מכירות יש לחנות, איזה מוצרים נמכרים לרוב (אם המכירות סגורות לצפיה, אפשר להבין מהביקורות), בידקו איך המוצרים האלו כתובים ומצולמים, קיראו ביקורות והבינו מה הנקודות החיוביות והשליליות שניתן ללמוד מהן, ראו מה זמן ההכנה והמשלוח ועלויות המשלוח של המוצרים הפופולריים, הבינו מה מדיניות ההחזרה וההחלפה הנפוצה בתחומכם וכו׳


בלא מעט תחומים, תמצאו שהמקובל לתחום, שונה מכל מה ששמעתם לפני כן. כן, יש תחומים בהם מקובל לתת משלוח חינם - אבל יש תחומים שלא… יש מוצרים שכדאי מאד לצמצם בהם את זמן ההכנה למינימום, אבל יש מוצרים שלגמרי בסדר שזמן ההכנה בהם יהיה ארוך. יש תחומים שהמחיר הממוצע שלהם נמוך מאד ויש כאלו שדוקא יקרים מאד. אתם צריכים להבין איך נהוג לפעול בתחום הספציפי שלכם ולא להסתכל בכלליות על ״הקהל האמריקאי״.


באותה נשימה, בידקו אם יש טרנדים שרצים כרגע חזק בתחומכם וחישבו האם ניתן לשלבם ביצירה שלכם או ההיפך, האם יש נישה שבה תוכלו להשתלב שבה יש יותר ביקוש מהיצע? - וכך תוכלו לתת לעצמכם נקודת פתיחה חזקה יותר.

יש לציין, שגם מי שבוחר לעבוד עם אנשי מקצוע בתפעול החנות, חייב לדעת את כל הנושאים האלו בדיוק מירבי - העסק נשאר שלכם גם אם לקחתם עזרה. רק אתם צריכים להחליט מה המוצרים שתציעו, מה המחירים, באיזה שירות משלוחים להשתמש ומה המדיניות שלכם.


מומלץ מאד גם לבצע רכישה או שתיים באתר ולהרגיש בעצמכם את חוויית הקונה.


אחרי שיטוט נעים בפלטפורמה והבנה מה תרצו להציע ובאיזה טווח מחירים - זה הזמן להכין את החומרים לחנות.

בנו רשימה של מוצרים (קיימים וכאלו שתכיני במיוחד לחנות), החליטו על פתרון שילוח, הבינו את העלויות של אטסי (עמלת סליקה, עמלת מכירה, עמלת רישום מוצר ועוד) והעלויות הנלוות ותמחרו את המוצרים היטב, תוך כדי שאתם לוקחים בחשבון את מה שלמדתם שנפוץ בתחומכם. תנו למוצרים מק״ט בכדי שתוכלו לעבוד בצורה מסודרת, רישמו לכם את כל הפרטים הקטנים שחשובים לתיאור המוצר שלכם לפי מה שלמדתם בשלב הקודם (כדי שלא תשכחו אותם ברגע האמת) ו…. צלמו צלמו צלמו.

באטסי יש מליוני מוצרים, בכדי לעמוד בתחרות - החנות צריכה להיות גדולה (ואפשר לשכפל מוצרים), יפה ומשכנעת. צילומים איכותיים חשובים לכל אחת מהנקודות האלו, בצורה בלתי רגילה.

הקפידו להראות את המוצר שלכם בצורה מחמיאה, מזוויות שונות וגם ספקו צילומים אינפורמטיביים המראים את השימוש במוצר, את גודלו, את איכות החומר ועוד.


כעת הגיע הזמן ללמוד את הפלטפורמה במובן הטכני -

א. פיתחו חנות ולימדו כיצד אטסי בנויה, מה הוא ממשק המוכר, היכן נמצא כל כפתור ומה הוא עושה. אפשר ללכת לקורס, אפשר ללמוד אונליין מהמוני מקורות ואפשר פשוט ללמוד ״עם הידיים״, כל אחד ומה שמתאים לו.

ב. אחרי שהבנתם טכנית כיצד זה עובד ופתחתם חנות, הבינו כיצד עובד מנוע החיפוש - SEO הוא שלב קריטי לחשיפה שלכם באטסי וכדאי לדעת אותו על בוריו, לפני שמעלים מוצרים.


השלב הבא הוא העלאת מוצרים.

השלב הזה מתחיל כאן אבל לעולם לא נגמר.

החנות שלכם צריכה לגדול ולגדול לנצח.

כמה לגדול? זה תלוי.

אם המטרה שלכם היא שרוב התנועה תגיע מתוך הפלטפורמה, החנות צריכה לגדול הרבה ומהר.

אבל אם אתם תדאגו לשווק אותה מאסיבית ואפקטיבית ברשתות חברתיות, בלוגים וכו׳ - לפעמים אפשר להסתפק בחנות צנועה יותר.


אחרי שהעלתם את המוצרים הראשוניים, העבודה מתחלקת לכמה פעולות במקביל:

א. ניתוח סטטיסטיקות והבנה מה כדאי לשפר ואז כתיבה מחדש של ליסטים קיימים (דיוק הקידום האורגני).

ב. העלאת ליסטים חדשים - וזו תורה בפני עצמה. גם ליסטים למוצרים חדשים אבל יש עוד הרבה דרכים להוציא את המקסימום גם מהקיים.

ג. הפעלת קידום ממומן וטיובו באופן שוטף.

ד. שיווק חיצוני ברשתות חברתיות, בלוגים ועוד.

כל אחד והמינון המתאים לו לכל פעולה.



אטסי הוא מקום נפלא למכור בו, אבל יש להבין מראש שאין קסמים - בכדי להצליח, צריך להשקיע.

עשו את התהליך נכון ועם הרבה אמונה וסבלנות.


בהצלחה!

426 צפיות0 תגובות
bottom of page